ارتباط با کارشناسان...
ارتباط با کارشناسان...
استفاده از حشرات به جای سویا در خوراک طیور

استفاده از حشرات به جای سویا در خوراک طیور


یکی از فروشگاههای زنجیره ای بزرگ بریتانیا به نام Morrisons در نظر دارد تا در 10 فارم مرغداری که پرورش مرغ را در محیط باز انجام می دهند، مزارع پرورش کرم و حشرات بنا کند تا بدین ترتیب از یک سو خوراک طبیعی برای مرغ و طیور فراهم شود و از سوی دیگر، استفاده از سویا در خوراک محدود شود.

حشرات در این مزارع از پس ماندها و مازاد میوه و سبزیجات همین فروشگاه در یورکشایر تغذیه می کنند و پرورش می شوند و بدین ترتیب اولین چرخۀ تغذیه از مازاد غذایی برای تولید خوراک در بریتانیا را می سازند. بدین ترتیب هر هفته بالای 30 تُن پس ماند و مازاد میوه و سبزیجات تولید و بازیافت خواهد شد!

بنابر اظهارات کارشناسان، این امر به حفظ 56 هکتار از جنگل ها و مراتع که سالانه از بین می رفتند کمک می کند؛ همچنین از به وجود آمدن 5,737 تُن دی اکسید کربن ممانعت می گردد و تا 40 میلیارد لیتر آب در سال صرفه جویی خواهد شد.

این ابتکار عمل منجر به تولید اولین سری تخم مرغ سبز یا تخم مرغی که در انتشار گاز کربن دخالتی نداشته در سال میلادی 2022 خواهد شد.
نرم افزار Better Origin که ساختۀ دانشگاه کمبریج است در واقع برای معرفی فارم های پرورش کرم و حشرات مورد استفاده در خوراک طیور در اختیار مرغداران انگلستان قرار می گیرد.

در حال حاضر، سویا 20-10 درصد خوراک مرغ را به خود اختصاص می دهد و 70 درصد تولید گاز کربن بریتانیا به کارخانجات تولید خوراک مربوط می شود که در این میان سویا بیشترین سهم را دارد.

هر واحد پرورش کرم و حشرات که توسط کمپانی Better Origin راه اندازی شده اند قابلیت تغذیۀ 32هزار مرغ را دارند و 3 تُن مازاد میوه و سبزیجات هم به طور هفتگی برای پرورش حشرات دریافت می کنند. در مجموع 10 واحد پرورش حشرات می توانند 320هزار مرغ را تغذیه کنند.

طبق تحقیقات محققین و کارشناسان، تغذیۀ طیور با حشرات منجر به تقویت سلامت و سیستم ایمنی آنها می شود. حشرات، بسیار مغذی و غنی از چربی ها و اسیدهای آمینه هستند و تأثیر سوئی بر روی طعم و کیفیت تخم مرغ نخواهند داشت.

 

منبع: سایت ITPNEWS